يكشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
    پربازديدها
    پربحث ترین ها
    پربحث ترين ها
    همزمان با دوران پسابرجام
    پرواز هواپیماهای دست دوم در آسمان کشور
    ثامن : بعد ازاجرایی شدن برجام و براشته شدن تحریم های صنعت هوایی کشور مسئولین از ورود هواپیماهای دست دوم تا پایان سال خبر می دهند .

    به گزارش سایت خبری ثامن؛گزارش‌ها کم و بیش رسمی بیان می‌دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های ایرلاین‌ها برای نوسازی و افزایش تعداد ناوگان خود، تا پایان سال جاری دستکم ده فروند هواپیمای جدید با عمر میانگین 11 سال وارد کشور خواهند شد.

    همچنین معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ دست دوم تا پایان سال خبر داد وگفت: تاکنون شرکت‌های ایرانی با فاینانسورهای اروپایی برای خرید هواپیما به توافق رسیده‌اند.

    تقوی در خصوص علت ورود هواپیماهای دست دوم به کشور، اظهار داشت: ورود هواپیماهای دست دوم به نوعی مطلوب شرکت‌های هواپیمایی است، چرا که ورود هواپیمای نو باید با حمایت دولت انجام شود و برخی شرکت‌ها ترجیح می دهند که هواپیمای دست دوم وارد کنند.

    مقصود اسدی سامانی دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی سن ناوگان هواپیمایی در برنامه پنجم توسعه را نامعلوم دانست و گفت: در برنامه چهارم توسعه هم سال ساخت هواپیماهای کشور باید به 15 سال می‌رسید اما به دلیل عدم تامین منابع مالی اهداف برنامه چهارم توسعه دایر بر کاهش سن هواپیما محقق نشد.
    وی درباره واردات هواپیمای صفر کیلومتر، گفت که در شرایط کنونی و در کوتاه مدت توقع واردات هواپیمای صفر کیلومتر معقول نبوده و نباید در این مورد برای مردم توقع کاذب ایجاد کرد.


    اسدی  برآورد کرد که سن هواپیماهای موجود کشور حداقل 20 سال باشد و در ادامه تصریح کرد که استاندارد سن هواپیماهای موجود در کشورهای مختلف دنیا از جمله در منطقه خاورمیانه بین 10 تا 12 سال است.

    این در حالی است که بر اساس  دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری باید حداکثر سن هواپیماهای که قرار است خریداری شود ۱۵ سال باشد همچنین ملاک فقط سن تقویمی هواپیماها نیست بلکه ممکن است یک هواپیما تعداد نشست و برخاست کمتری داشته باشد، یعنی اگر عمر هواپیما بیش از15سال باشد و نشست و برخواست کمتری داشته باشد ممکن است خریداری شو؟.

    همچنین این مسئله که ورود هواپیماهای دست دوم به نفع شرکت ها است نمی تواند دلیل قانع کننده ای باشد ، پیش از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و لغو بخشی از تحریم ها تقریبا همه مسائل خرد و کلان به نتیجه مذاکرات هسته ای گره زده می شد سازمان هوایی کشور نیز از این امر مستثنی نبود و مدام از پیری ناوگان حمل و نقل هوایی سخن به میان می آمد که به خاطر تحریم ها نمی توانند هواپیمای نو برای جایگزینی وارد کنند.

    اما بعد از اجرایی شدن برجام و دوران پسا برجام که برداشته شدن تحریم صنعت هوایی هم بخشی از تحریم های لغو شده بعد از توافق هسته ای بود و مردم در انتظار گشایش و ورود هواپیماهای نو به کشور را داشتند.

     

    همچنین معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مدل هواپیماهای وارد شده به کشور، گفته: عمده این هواپیماها ایرباس ۳۲۰ یا بوئینگ ۷۳۷ هستند و این هواپیماها پرکاربردترین نوع هواپیما در دنیا شناخته می‌شوند.

    بررسی‌های آماری نشان می‌دهد برخی مدل‌های تولیدی شرکت‌ها ایرباس و بوئینگ در صدر خطرناک‌ترین هواپیماهای جهان قرار دارند.  به گزارش بلومبرگ، خطرناکترین هواپیمایی که اکنون در خطوط هوایی جهان استفاده می‌شود بوئینگ 737 است که از سال 1970 تا کنون 138 سانحه از این هواپیما در جهان به ثبت رسیده است. به عبارت دیگر این نوع هواپیما در جهان در هر 500 هزار ساعت پرواز یک سانحه را تجربه کرده است.

    همچنین در مجموع 54 سانحه هوایی هواپیماهای ایرباس A300 و A320 از سال 1982 تا کنون 2238 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

    البته در جریان سفرهیات بلند پایه پایه کشورمان و در راس آن حسن روحانی به فرانسه نمایندگان سازمان هواپیمایی کشورمان نیز به فرانسه سفر کردند، مذاکرات و رایزنی هواپیماسازان با اینکه در پشت درهای بسته انجام شد اما توافقات اولیه برای ورود هواپیماهای نو طی مدت8ای10ساله صورت گرفته است.

    برچسب ها : هواپیما،هواپیمای نو،هواپیمای دست دوم،تحریم،برجام،پسابرجام
    *نام و نام خانوادگي :

    پست الکترونيکي :

    *مطلب :
    ۱) نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
    ۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .
    ۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .
    ۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .